Aktualnou Župi BDMS i Nacionalnom Svetištu Svetog Josipa

U ono vrijeme uze Isus sa sobom Petra, Jakova i Ivana, brata njegova, te ih povede na goru visoku, u osamu, i preobrazi se pred njima. I zasja mu lice kao sunce, a haljine mu postadoše bijele kao svjetlost. I gle: ukazaše im se Mojsije i Ilija te razgovarahu s njime. A Petar prihvati i reče Isusu: »Gospodine, dobro nam je ovdje biti. Ako hoćeš, načinit ću ovdje tri sjenice, tebi jednu, Mojsiju jednu i Iliji jednu.«

Dok je on još govorio, gle, svjetao ih oblak zasjeni, a glas iz oblaka govoraše: »Ovo je Sin moj, Ljubljeni! U njemu mi sva milina! Slušajte ga!« Čuvši glas, učenici padoše licem na zemlju i silno se prestrašiše. Pristupi k njima Isus, dotakne ih i reče: »Ustanite, ne bojte se!« Podigoše oči, ali ne vidješe nikoga doli Isusa sama.

Dok su silazili s gore, zapovjedi im Isus: »Nikomu ne kazujte viđenje dok Sin Čovječji od mrtvih ne uskrsne.«
Riječ Gospodnja.

Evanđelje o Isusovu "preobraženju" čita se nekoliko puta tijekom crkvene godine. Sigurno ne bez razloga. Usudio bi se reći da je današnje evanđelje poput romana s ključem. Iza svake rečenice može se čitati nešto više nego što samo izgovorene tj. pročitane riječi znače. Isus odabire apostole koji će svjedočiti njegovo božansko lice. Petar, vođa apostola, stijena na kojoj Krist gradi Crkvu, Ivan, najmlađi ali i najvjerniji, jedini je on od apostola bio pod križem i Jakov, povijest Crkve ga pamti kao revnoga, ustrajnoga i odlučnog. Pred tom trojicom Crkve, koju nazivamo i Novi Izrael Isus se na gori Tabor preobražava; izgled mu se lica izmijeni, a odjeća sjajem zablista. Njima se pridružuju velikani Izraela; Mojsije, primatelj Zakona- Tore i Ilija, prorok koji je Izrael očuvao od krivoboštva pa i oni svjedoče Isusovo božanstvo. Poruka je jasna Mojsijev Zakon, Ilijina proročanstva i vjera Isusovih učenika svjedoci su da je Isus obećani Mesija, Pomazanik, Spasitelj. Ujedno to preobraženje treba ojačati Isusove učenike u trenutku krize. Upravo tada se trebaju sjetiti da Onaj koji nosi križ, Onaj koji trpi poniženje i sramotu, da onaj koji umire na križu nije samo čovjek već i Bog, za kojeg valja živjeti, koga treba propovijedati prema Zakonu i prorocima i za njega valja trpjeti. On je istina, put i život svakoga od nas!